tisdag 15 september 2009

Anders Bagge och jag! 14/9

 

Nu och då:
I kväll har jag bland annat gått igenom en massa gamla videoklipp som jag samlat på mig från Listan och Top Gear bland annat. Det måste vara ungefär två år efter mötet med Silly Plutt!
Jag ser på mig själv att jag har en väldig distans och är på min vakt! Ser nästan arg ut faktiskt!

Men oj, oj, oj! 
Inte hade jag en aning om vilka storheter som var med i samma program som jag. 
Jag minns att Papa Dee gav mig nackmassage när jag skulle vara med i Listan, men inte att Tomas Ledin, Björn Skifs, Lili o Sussi, Titiyo, Edin Ådahl mfl var med i samma program! 
Åh vilka fula byxor jag hade!!! Hansi sa att det var pga dom som jag inte lyckades ta mig in på listan:):):)

Hittade också ett gammal videoband från när jag var med i Top Gear och satte verkligen kaffet i vrångstrupen när jag insåg varför sångaren i Rough ´n Ready , som var med i samma program, var så bekant. En söt liten pojke som dansade och sjöng en egen låt tillsammans med sitt band. Det måste verkligen vara Anders Bagge! Fast med hår!
Sator och Bad Habit var också med.

Imorgon ska jag lägga in flera klipp från programmen, men det tar tid att ladda upp dem! Tur att man har barn som fattar nåt!

Detta med att blogga på det sätt som jag gör är verkligen en egotripp!
Men det som är så skönt är att ingen borde kunna reta upp sig på att jag lägger ut gamla bilder, låtar och filmer på mig själv för jag har ju aldrig tvingat nån att läsa. Det är ju av helt fri vilja som man går in på min sida och läser, hoppas jag.
Även om man inte vill blogga och visa en massa andra människor vad man har gjort/gör, så kan jag verkligen rekommendera att samla ihop och sortera sitt liv på detta sätt. Om inte annat bara för sig själv. Jag har nämligen aldrig haft nån ordning på när, hur och var utan det mesta har bara gått i en rasande fart.
Skönt att stanna upp och fundera, se tillbaka, rensa och faktiskt inse en massa saker om sig själv. Både bra och dåligt.

Det kanske är lite Feng Shui över det hela där jag tror att man säger att man ska börja med att städa i källaren. Så känns det!
På tal om det så kanske det förklarar en hel del med tanke på hur det ser ut i min/våran källare (alltså den riktiga källaren, inte i min hjärna!)!

Just nu är jag bara lite less på mig själv att jag inte heller denna dag/kväll har fått nån ordning på låtarna till julshowen!!! Vi ska repa på onsdag och då är det ju bra om jag har koll så resten av gänget får veta vad vi ska göra!
Samtidigt så har jag ju gjort detta så många gånger nu att jag vet att jag fixar det på nåt sätt, oftast bäst med kniven på strupen!
Jag längtar verkligen efter att repa med sköna Helena Forsberg, Lilian Bokestig och Karina Nilsson (Chris Lindh kommer lite senare)! Förutom att de är grymma musiker/sångerskor så är de också så fina tjejer. Det är inte alla som unnar varandra framgång, men jag tror att om man är stark och trygg i sig själv så vill man andra väl. 
Gott att veta!

3 kommentarer:

  1. Får man se klippen? Alltid lika skoj läsning iallafall!:)

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen din sköna stil att skriva, känns som om vi sitter o pratar...eller jag menar, som om att du berättar för mej:-)
    Kramar Theresa

    SvaraRadera
  3. Bästa bloggen!!! Modigt, begåvat och oerhört underhållande!Det här bara måste bli en bok. Och jag köper första exet som jag kräver att få signerat!

    SvaraRadera