måndag 7 september 2009

Skämdes 6/9

Då:

Han åkte till Sheraton om jag minns rätt och bokade en svit till oss. Han var väldigt otrevlig mot personalen och kastade bilnycklarna till dem för att de skulle parkera hans bil. Han passade också på att skrika hur mycket den kostade och att det var bäst för dom att vara jävligt försiktig!

Jag skämdes och ville inte att nån skulle se att jag var där med honom.

Vi åkte upp till sviten och bara det gjorde att jag ville spy! Varför bo i svit, med Silly Plutt? Jag skulle hellre bo på vandrarhem bara jag fick vara ifred!

Han berättade stolt att det var denna svit som, om jag inte minns fel för detta var ju trots allt många år sedan , Tommy Körberg och Py Bäckman (som skrev låten Stad i ljus) bott i under melodifestivalen. Om jag säger så här, jag kunde inte ha brytt mig mindre om det så varit Madonna. Jag var så frustrerad över att inte ha fått åka till studion för att sjunga. Nu satt jag här i en svit i Göteborg med en gubbe med ”vissa ” problem!

Till råga på allt med en stor resväska med snygga kläder!


Mycket riktigt så tog det inte så lång tid innan han berättade att han även var fotograf och att det var lika bra att vi tog bilderna nu när vi ändå inte hade nåt att göra!


Jag önskar att jag hade vågat säga ifrån, att jag inte ville bli fotograferad av honom i sviten just då och jag kan inte förklara varför jag inte bara sa stopp. Jag tror att det beror på att jag kände mig så utsatt, på bortaplan, ensam. På nåt naivt sätt trodde jag att jag skulle fixa detta på mitt sätt och att slippa alla obehagligheter bara tiden gick lite.

Jag skämdes också för att jag minsann trott att jag skulle ”bli nåt” genom att bara vara duktig. Dessutom så kände jag press på mig att komma hem med nåt slags resultat då även lokalpress skrivit en hel del om att det började hända saker för mig och att det ryktades om skivkontrakt osv.


När han sa att jag skulle börja ta på mig några av kläderna för att fotas så gjorde jag som han sa. Självklart förstod jag att fotograferingar och dylikt hör till branschen, men det kändes ju inte seriöst att bli fotad av skivbolagsdirektören him self på ett hotellrum, låt vara att det var en stor svit, sent på kvällen. Så varför sa jag inte bara Nej! Varför slog jag inte på Nej-handen? Vad var jag rädd för?

Att han skulle döda mig, vilket han sa titt som tätt för det var så han pratade (men jag tror inte att det låg nåt allvar bakom det uttrycket), att jag inte skulle få sjunga, att det skulle bli pinsamt att komma hem igen utan att ha sjungit in nåt. Då skulle alla hemma säga ”ha, vad trodde hon egentligen, att hon skulle bli nån jävla stjärna eller”. Jag vet inte, men jag vet att jag tog på mig olika kläder och att han fotade (tror jag, vet ju faktiskt inte ens om det var nån film i kameran), att vi var i ett av sovrummen och att han till slut kom till den där obehagliga delen igen där han började prata om terapeupten!

san 3 -86

Obs! Bilderna har inte tagits av Silly Plutt!

Återigen hade han en lång utläggning om tortyren han utsatts för och att han sen han träffat mig känt nånting helt annat. T.o.m hans fru var involverad på nåt sätt och att ett led i hans tillfrisknande nu var att få ligga bredvid mig i sängen med kläderna på.


Nu:

Vi hade kul på festen igår och träffade en del av våra "gamla" kompisar som vi inte umgåtts med på många år, men också en del nya som vi aldrig träffat förut. Vi åt och drack gott och avslutade kvällen som på den gamla goda tiden med dans i vardagsrummet:)

Nu ikväll ska jag jobba lite och välja ut låtar till årets julshow + fundera ut vilket stuk varje låt ska ha. Det börjar bli hög tid för vi ska träffas för vårt första rep nästa vecka. Jag längtar efter tjejerna som ska vara med i årets show för vi har så himla kul tillsammans när vi spelar. Det är Lilian Bokestig, Helena Forsberg, Karina Nilsson och jag som ska stå för den kvinnliga fägringen (skämt åsido, för vi ska nturligtvis både sjunga och spela). Vi har dock bjudit in vår egen riddare, vår egen Ladies Knight, nämligen sångaren Chris Lindh som ska förgylla kvällarna för/med oss i december. Chris bor ju i Stockholm så det blir lite pysslande med rep, men det ska nog gå.

ChrisLindh450px

Chris är inte bara en grym sångare utan också väldigt rolig att jobba med. Du kanske undrar var du sett honom förut? Dels har han varit i Våningen ett par gånger , men förutom det så har han varit med i Så ska det låta och Julgalan bland annat.

_89t9957

Här är hela gänget som med en sättning på gitarr, bas, dragspel, piano och sång ska framföra en hel del 70-tals musik på Våningen i december. Jag tror jag kan lova att det kommer att bli annorlunda!, och bra!

Fortsättning följer imorgon.

ha det gott

3 kommentarer:

  1. Jätteroligt upplägg med nu och då glimtar, och mycket bilder, det gillar vi!Kul att du fixat kommentarer till bloggen nu äntligen oxå, keep up the good work :)

    SvaraRadera
  2. Titta en bloggportal, bra jobbat!! Ni var jättefina på bilderna också!!

    SvaraRadera
  3. Hej gumman! Jätteintressant läsning! Tycker verkligen du kan fortsätta i den här stilen:o) Ingenting du behöver ändra på tycker jag! Många kramar!/Gina

    Vi hörs om releasfesten när jag vet lite mer

    SvaraRadera