torsdag 10 september 2009

Drömmare och "doer" ! 9/9

Jag sa ju att jag hittade en hel hög med bilder...


Då:

Ja när han ringde igen var min första reaktion att slänga luren i örat på honom!

Han sa att jag skulle ha mitt pass redo eftersom jag eventuellt skulle åka till Tyskland och vara med i en musikvideo. Dessutom ville han att jag skulle sjunga in en duett med Shakin Fredrik.

Jag tänkte att om jag överhuvudtaget skulle fundera på det så skulle jag börja med att kolla upp en massa detaljer. Jag minns att jag ringde studion och producenten själv denna gång så att det verkligen var bokat och det var därför jag åkte en gång till. Äntligen var nånting på riktigt med andra människor som medverkade. Jag stod faktiskt i studion och sjöng med ”riktiga” producenter och jag njöt i fulla drag av att äntligen sjunga utan att Plutt ens var närvarande.

Jag vet inte vad som hände med den låten för jag har aldrig hört den som färdig produktion!

Det som gladde mig allra mest just då var att Plutt hade tappat intresset för mig som medicin. I efterhand har jag ju förstått att han medicinerade friskt på alla håll och kanter med andra blondiner, men det visste jag ju inte då!

Vi diskuterade min framtida karriär. Jag hade fått lite mer skinn på näsan och sa att jag ville sjunga mina egna låtar och på mitt sätt. Dvs utan att vara ”extra trevlig” mot vissa av det manliga könet.

Eftersom han är lite trög så var jag tvungen att slå på Nej-handen till slut för att han skulle fatta!

Han sa ”gör vi på mitt sätt så är du en stjärna bara på nån månad och är på Vecko-Revyns omslag inom ett par veckor. Vill du göra på ditt sätt så kanske du lyckas även då, men du kommer förmodligen att få sitta på kammaren och skriva i 20 år innan det händer nåt spådde han.

Senare läste jag ju förstås i tidningarna om tjejerna som anmälde honom och jag såg nyligen att han lämnat in en ny resningsansökan!

 

Efter detta så tänkte jag i banorna ”före eller efter Silly Plutt”, då dessa upplevelser på ett sätt dödade mina första musikaliska drömmar. Var en musikkarriär verkligen nåt att stå efter när jag nu förstod hur det egentligen gick till i denna bransch?!

Men om man är en drömmare, men även en doer som jag, låter man ingen ta död på sina drömmar! Man hittar bara nya drömmar och andra vägar helt enkelt. 

Jag är absolut inget offer och bara tiden gått lite blev jag än mer beslutsam om att om man vill nåt så får man fixa det själv!  


Nu:

Om jag jämför hur det verkar vara i musikbranschen idag så känns det som att det har gått framåt. Utseendet verkar inte ha lika stor betydelse som det var på 80-90-talet. Det är helt underbart att se och höra alla dessa fantastiska tjejer som skriver bra musik och bestämmer själva. Sen finns det ju fortfarande en hel uppsjö med videos som mer eller mindre ser ut som porrfilmer, men man kan ju hoppas att det är artisterna själva som valt den vägen och inte blivit påtvingade den imagen!

Idag har varit en "kalas"dag! Min svärmor fyllde 80 år, min pappa 65 och min mormor 91 och Hansi fyller år på lördag när han är bortrest så vi firade honom också när vi ändå var igång. 

Det var högsommarvärme idag och det kändes väldigt konstigt och ganska oinspirerande att sitta och lyssna på julmusik. Men vi ska ha ett julset i början av showen i år och ska repa till veckan, så jag får väl gå ner i källaren och parkera mig bland julpyntet helt enkelt för att få lite stämning! 

Men nu ska jag parkera mig i sängen då mitt mål är att åtminstone en natt sova före kl 02.00. Imorgon är det Sundsvalls Business award så då blir det nog sent igen.

Natti, natti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar