måndag 14 september 2009

Jagad av en björn! 13/9





 

Då:

Jag var väldigt nyfiken och intresserad av det mesta även när jag var ung och det satt aldrig fast om jag ville nåt!

När jag var 17 år stack jag till Paris över sommaren för att jobba som Au-pair, då jag ville bättra på min franska. Jag dansade mycket på den tiden och tog olika dansklasser. En av gångerna kom det fram en tjej som jobbade på en modellagentur och frågade om jag inte ville jobba lite som modell och det lät ju såklart spännande!

Förra veckan hittade jag några av bilderna i en låda och jag måste skratta. Om jag får säga det själv så såg jag ju nästan äldre ut på de bilderna än vad jag gör idag. I alla fall stilmässigt, då de lyckades få mig att se ut som en tant, där jag bland annat skulle göra reklam för hårspolar och smink! Ska försöka att få med de bilderna nån dag, men de är tydligen för stora och jag är ju inte direkt nån hacker...


Nu:

Nu har jag inte haft tid att skriva på flera dagar som ni märkt. Dels var jag på Business award i torsdags (om det kommer jag att skriva en annan dag) och det blev sent!!! 

Sen blev det tidigt på fredag då vi hade evenemang hela dagen med konferens, då hela Våningen intogs av stavar, skelettmätning och diverse hälsoinformation. 

På kvällen var det fest med Abba-showen igen. Både jag och resten av gänget i Stars 4 U var toktrötta! Då är det så himla skönt att vi alla har sån rutin att vi lugnt kan konstatera att vi just nu är väldigt trötta, men att vi vet att vi kommer att blixtra till när det väl gäller. Det blev en superlyckad kväll med en störtskön publik som var med på noterna från första sekund!

 

Eftersom lördagen nästan var den enda lördagen i höst som vi inte har evenemang så hade jag planerat med personalen att vi skulle ha en egen kickoff i vår stuga i Ångermanland över helgen.

Men tyvärr så blev en efter en i gänget sjuk så vi som jobbade i fredagskväll bestämde oss på nattkröken för att ställa in resan till stugan och istället träffas hemma hos mig.

 

Ska erkänna att det var underbart att vakna på lördagsmorgonen och inte behöva stressa iväg nånstans. Det blev istället städning, eller rättare sagt röjning och matlagning på hemmaplan.

Vi hade väldigt mysigt och det blev sent! Igen!!!

 

Nu har jag verkligen världens mest fantastiska, pålitliga, duktiga och underbara personal! Men nog har det varit många turer innan jag har kommit fram till hur vi ska jobba i Våningen.

 

Från det ena till det andra skulle jag behöva lite drömtydning, för inatt drömde jag två konstiga drömmar! Först blev jag jagad av en björn och jag sprang som en galning! Hittade ett träd som jag tänkte klättra upp i, men först var jag tvungen att hoppa upp till en gren! När jag hängde där i grenen så orkade jag inte lyfta min egen kropp ( jag förbannade mig själv i drömmen för att jag är så otränad), men precis när björnen skulle börja äta på mina ben… så hamnade jag i en massagesäng….

 

Där låg jag i bara trosorna och fick taktil massage (i vanliga fall en fantastisk massage!), när helt plötsligt Eva, känd klädesbutiksägare och nybliven pristagare i Sundsvall, gick förbi min säng och skrek att den miljövänliga lunchtallriken var klar. Helt plötsligt passerade hur mycket folk som helst rummet där jag fick massage och så var det ett lunchcafé med ekologiskt tänkande.

 

Jag fick på mig kläderna och gick därifrån, men efter en stund blev jag så förbannad på massören att jag var tvungen att gå tillbaka. Jag kände att jag måste ifrågasätta hur hon kunde komma på den dåliga idén att servera lunch runtomkring massagesängen där jag låg halvnaken!!!

Jag sa ”detta är ju taktil massage där det är meningen att man ska slappna av och liksom flyta bort! Du förstår väl att man inte kan slappna av när det sitter en massa folk och käkar lunch runt omkring!!!

Ja vad säger man!

Jo att jag kanske behöver lite sömn så att jag imorgon kan fortsätta med julshowen, skicka en massa offerter, boka annonser, göra ett utskick och ta hand om en praktikant som ska börja hos oss imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar