söndag 27 september 2009

Bestiga berg! 27/9


Häng med från 1/9 för att förstå när jag skriver om musikbranschen i allmänhet och hur den "drabbat" mig i synnerhet!

Nu:
Nu har det varit några intensiva dagar igen med både jobb och nöje (det brukar det ju å andra sidan alltid vara för mig, men denna gång stod jag inte för underhållningen själv:). 
Vi hade Nattclub från 18 år i Våningen i fredags och jag trodde att jag hade personal så det skulle räcka, men...
När alla härliga 18-plussare rasade in i Våningen blev det trångt i baren och jag fick hoppa in för att hjälpa till. Hoppades att så många som möjligt skulle beställa öl, vin , cider eller läsk, men nej, drinkar skulle det vara!
Gissa om det är stressande att behöva läsa ingredienser på listor och stå som ett fån för att söka rätt spritsorter på hyllorna, när 100 människor står och skriker att det är deras tur nu
Jag ska aldrig klaga i en bar mer om jag får vänta!!!
Det är ju helt omöjligt (i alla fall för en ovan) att hålla reda på vems tur det är i kön. Man kanske skulle införa kölappar, så kan man stå och dansa tills det blir ens tur och slippa stå och trängas och bli irriterad.
Faktiskt ingen dum idé om jag får säga det själv! en snygg neonskylt kanske...

Tänk om man kunde införa "praktiseringsdagar" på alla jobb. Vilken förståelse man skulle få för varandra då och man skulle säkert gnälla lite mindre.

Hursom helst så blir jag alltid varnad varenda gång jag ska ett evenemang för det "yngre" gardet av andra som säger att de kommer att förstöra och grisa ner. 
Men det är så fel!

Jag tror att en fin omgivning gör att man blir försiktig och det blev , återigen, en supertrevlig kväll med bra musik och härliga och glada ungdomar.

Men sent blev det förstås och jag slog inte igen mina ljusblå förrän vid 6-tiden på morgonen! Klockan 7.30 ringde väckaren då jag skulle åka till Stockholm med mamma och mina två systrar. En anings trött om jag ska vara ärlig, men jag sov lite i bilen och sen var man igång igen.
Vi var på Hamburger Börs och åt och drack gott och sen blev det show! Prima Donnor intog scenen. Ni vet Sussie Eriksson, Charlotte Strandberg och Gunilla Backman som var med i Mamma Mia. Det var längesen jag skrattade så mycket! Kan verkligen rekommenderas!

Då:

Denna text skrev jag när min hjärna hade arbetat febrilt med att komma fram till vad jag ville göra med mitt liv. Det är minst 10 år sedan och jag känner fortfarande att jag kan stå för vartenda ord i låten. 

JAG LEVER IDAG!

Lyssna på Lever idag HÄR

Lever idag, text och musik Susanne Fellbrink

Timmar som aldrig tar slut

och när varje sekund blir en minut

Dagar som aldrig vill gå

och när veckorna blivit till år

 

Trygghet är bra för en del

när den gör dig tillfreds kan du känna dig hel

Men en känsla av meningslös tid

det vill jag aldrig vänja mig vid

 

För jag lever idag och jag känner mig fri

nån som går på rutin vill jag aldrig bli

för jag lever idag och jag gör vad jag kan

om jag ger allt jag har kan drömmen bli sann

 

Att våga ta egna beslut

och inte följa ett mönster kan leda dig ut

Och även om jag inte når fram

känns det bra att jag gjort vad jag kan

 

Även om jag fått varnande ord

Från de som vill mig väl

Ska jag pröva att bestiga berg

men också vårda ömt min själ


Jag kan verkligen säga att jag har bestigit berg under dessa 10 år, men kanske inte vårdat ömt min själ! Tror det är dags att ta itu med den biten nu.

Ha en ny skön vecka!

1 kommentar: